Relatiegeschenken en promotie textiel groothandel
Artikelen 1

Loyaliteitsprogramma

Het doel van vele bedrijven en organisaties is om nieuwe klanten binnen te halen. Vele marketingacties zullen gericht zijn op het creëren van awareness en het bereiken van potentiële nieuwe klanten. Echter, het behouden van klanten blijkt de échte uitdaging voor vele bedrijven. Want hoe zorgt u dat u uw huidige klanten blijk van waardering geeft en hoe zorgt u dat ze ook nog eens een tweede keer terugkomen bij uw bedrijf of product?

Binnen de marketingtheorie hebben vele mensen getracht dit onderwerp onder handen te nemen en te kijken welke opties er beschikbaar zijn om de retentie (oftewel: terugkeren) van klanten te stimuleren. Uit onderzoek is gebleken dat een belangrijk middel om dit doel te bereiken het opstellen van een loyaliteitsprogramma is. Dit betreft een inspanning die loyaal koopgedrag beloont en stimuleert. Het doel is om klanten te binden en deze vervolgens te stimuleren om vaker geld uit te geven of vaker terug te keren bij uw bedrijf.

Er zijn verschillende manieren om loyaal koopgedrag te stimuleren. Zo kunt u punten toekennen bij een aankoop die in een later stadium verzilverd kunnen worden. Ook kunt u denken aan niet-monetaire geschenken die de klant krijgt bij een aankoop of interactie met uw bedrijf. Denk hier aan extra geschenken die blijk van waardering geven. Veelal wordt er bij loyaliteitsprogramma’s ingespeeld op de emotie in plaats van de ratio van de klant. Door middel van het verschaffen van extra voordelen in ruil voor loyaliteit bouwt u een relatie op met de klant. Deze relatie kan in een later stadium weer belangrijke feedback en data opleveren.

Een sterk bijkomend voordeel is dat onderzoek heeft uitgewezen dat inspanningen om klanten te behouden veelal vele malen goedkoper zijn dan het aantrekken van nieuwe klanten. Waar wacht u nog op? Stel snel uw eigen loyaliteitsprogramma samen, toegespitst op de kern van uw bedrijf en zijn doelgroep.

De expertise van Main Sales

ISO 9001 certified
Main Sales groothandel relatiegeschenken en promotie textiel © 02/18. Alle rechten voorbehouden.
Lees voor gebruik graag de disclaimer, leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.
Calabi
1
0